top of page

Todos Somos Parte del Mundo

Por María Consuelo Añez, Directora de Primaria Baja



Como parte del proyecto Ciudadanos Globales en Acción y del programa de sostenibilidad del Colegio Rochester, que apoya el aprendizaje del inglés en el Colegio Fonquetá, los estudiantes de Primero (Second Grade en inglés) están trabajando en el Objetivo de Desarrollo Sostenible No. 10: Reducción de las desigualdades.



Como parte de sus acciones, invitaron a los estudiantes de Fonquetá a disfrutar de un alegre picnic. Compartieron refrigerios, jugaron en el parque y vivieron una mañana llena de amistad, alegría y aprendizaje. Fue una oportunidad para conocerse, conversar y valorar lo que cada uno puede aportar desde su historia y su forma de ser.



Esta experiencia nos recuerda que, sin importar de dónde venimos, todos somos parte del mundo, y que cada pequeño gesto de conexión nos acerca a un futuro más empático e inclusivo.

We All Belong to the World


By María Consuelo Añez, Lower Elementary Director


As part of the Global Citizens in Action project and Rochester School’s sustainability program that supports English learning for students at Fonquetá School, Second Grade students (Primero) are exploring Sustainable Development Goal No. 10: Reduced Inequalities.


To take meaningful action, they invited students from Fonquetá to a joyful picnic. The children spent a beautiful morning sharing snacks, playing in the park, and getting to know one another. It was a moment of joy, friendship, and learning—an opportunity to celebrate diversity, inclusion, and kindness in action.


This experience reminded us that no matter where we come from, we all belong to the world, and every small gesture of connection brings us closer to a more empathetic and inclusive future.

コメント


_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspiring and educating students to take charge of their lives with the world in mind. 

bottom of page