Rochester School Facilities: Success Story for a Biosafe and Healthy Return to On-Campus Classes

On September 23rd, the XV Academic Conference “Health, Resilience and Wellbeing in Buildings in a Post Covid Scenario” was held. It was organized by the Green Building Master’s and Specialization Program of University Colegio Mayor de Cundinamarca, where Rochester School, headed by its President, Juan Pablo Aljure, was invited to present its success story in returning to on-campus classes.

This totally virtual international event was attended by personalities such as José Jodar Reverte, from EBP Chile SpA, with the conference “Indoor environment quality, ventilation and educational spaces in a post COVID scenario”; Arianet Valdivia Mesa from the Higher Institute of Design of the University of Havana, who presented “Transition to post pandemic: Critical route towards better scenarios of society-nature conciliation”; René Gutiérrez Maidata from the Technological University of Havana José Antonio Echeverría, with the conference “Post pandemic urban environments: resilience or regeneration needed?”; and our President, Juan Pablo Aljure, with his conference “Green buildings for a biosafe and healthy return to On-campus classes: Rochester School, a success story”.

The Colegio Mayor de Cundinamarca university has been connected to Rochester School, in academic visits, as our campus is an educational tool for professionals in post-graduate training in sustainability for the building sector, a role that the university is grateful for since its professionals in training have a national and international reference for their learning.

Juan Pablo Aljure highlighted Rochester School´s commitment to offering a sustainable, healthy and safe campus, as evidenced by its early return to on-campus classes. It is a resilient campus with a valuable proposal integrated to learning for the education of systemic citizens.

The moderator, Liliana Medina Campos, research professor of the Green Building Master´s and Specialization Program, who is also our LEED & Sustainability Advisor, concluded the event by highlighting the construction sector’s need for comprehensive planning projected to the life cycle of buildings, adaptive design and constant monitoring of performance to ensure the health and well-being of users, as demonstrated by Rochester School in its design and adaptability for a safe and healthy return to on-campus classes.

Liliana Medina – Sustainability & Leed Adviser Liliana Valencia – Communications Coordinator

Resumen: El pasado 23 de septiembre se llevó a cabo la XV Jornada Académica “Salud, Resiliencia y Bienestar en la Edificación en un Escenario Post Covid”, organizada por la Maestría y Especialización en Construcción Sostenible de la Universidad Colegio Mayor de Cundinamarca, en donde el Colegio Rochester, en cabeza de su Presidente, Juan Pablo Aljure, fue invitado a presentar su caso de éxito en el retorno a las aulas.

Este evento internacional totalmente virtual contó con la participación de personalidades como José Jodar Reverte de EBP Chile SpA, con la conferencia “Calidad del ambiente interior, ventilación y espacios educativos en un escenario post COVID”; Arianet Valdivia Mesa del Instituto Superior de Diseño de la Universidad de La Habana, quien presentó la “Transición a la post pandemia: ruta crítica hacia mejores escenarios de conciliación sociedad-naturaleza”; René Gutiérrez Maidata de la Universidad Tecnológica de La Habana José Antonio Echeverría con la conferencia “Entornos urbanos post pandemia: ¿resiliencia o regeneración necesarias?”, y nuestro Presidente, Juan Pablo Aljure, con su conferencia “Edificaciones Sostenibles para un regreso bioseguro y saludable a las aulas: Colegio Rochester, un caso de éxito”.

La Universidad Colegio Mayor de Cundinamarca ha estado permanentemente vinculada al Colegio Rochester, en visitas académicas, al ser nuestro campus una herramienta educativa para profesionales en formación posgradual de la sostenibilidad para el sector edificatorio, rol que la universidad agradece ya que sus profesionales en formación, tienen un referente nacional e internacional para su aprendizaje.

Juan Pablo Aljure destacó el compromiso del Colegio Rochester en la oferta de un campus sostenible, saludable y seguro, como se evidencia por su pronto retorno a la presencialidad. Se trata de un campus resiliente que presenta una oferta de valor integrada al aprendizaje para la formación de ciudadanos sistémicos.

​​La moderadora, Liliana Medina Campos, docente investigadora de la Maestría en Construcción Sostenible y la Especialización en Edificación Sostenible, quien además es nuestra Asesora LEED & Sostenibilidad, concluyó el evento destacando la necesidad del sector de construcción de una planificación integral proyectada al ciclo de vida de las edificaciones, un diseño adaptable y un monitoreo constante del desempeño que asegure la salud y el bienestar de los usuarios, como se demuestra en la concepción y adaptabilidad para un retorno seguro y saludable del Colegio Rochester.

コメント

_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspiring and educating students to take charge of their lives with the world in mind.