top of page

PK is Exploring China – Project – Prekinder


This week has been full of exciting activities for our PK students. We celebrated the Chinese New Year with a Dragon Dance party where all students wore a red T-shirt and red accessories for good luck and fortune. They learned about the Dragon and Lion Dances, recognizing their differences and purposes. It was also an opportunity to make reference to some of our school virtues: Leadership and Cooperation.

We also learned about the Chinese Zodiac’s animals through stories and a wonderful Tai Chi master class with Sifu Dalio Cervera. In this master class, students learned about integral health. In Chinese tradition, the dragon represents our mind, the tiger our heart, and our body is the vehicle for physical health.

This Lunar Year celebration is part of our PK integrated project: It’s a Small World, where students have learned about Mexico, the USA, and are now exploring China. Through crafts, stories, music, and dance, students have learned about Chinese animals such as the panda, the tiger, and the golden monkey, as well as some mythological creatures such as the Chinese dragon, a symbol of luck and good fortune for its people, and Nian the monster. By exploring China, students have learned new English vocabulary related to wild animals, colors, food, and most importantly they have submerged themselves in a culture that is new to them. They have been able to work on fine motor skills, reading, listening, and speaking while having lots of fun. With this project, our main goal is to give our youngest students a new perspective about the world and provide them with an opportunity to become sensitive to other languages and traditions other than their own. We are creating awareness of multiculturalism so that our students can understand that they are citizens of the world!

Camila Clavijo Abenoza – PKA Family Coordinator


Resumen:Esta semana ha estado llena de actividades fascinantes para nuestros estudiantes de Prejardín. Celebramos el Año Nuevo Chino con la Danza del Dragón y los niños usaron camisetas y accesorios rojos para la fortuna y buena suerte. Aprendieron sobre las danzas tradicionales del Dragón y el Leon, sus diferencias y propósitos. También fue una oportunidad para conectar nuestro proyecto con algunas de las virtudes del colegio: Liderazgo y Cooperación. También a través de cuentos, aprendieron sobre los animales del Zodiaco Chino y tuvieron una increíble clase magistral de Tai Chi con el Sifu Dalio Cervera, profesor de clases extracurriculares del colegio, haciendo conexiones con la Salud Integral. En la tradición China, el dragón representa la mente, el tigre el corazón y nuestro cuerpo es el vehículo para la salud física. Esta celebración del año lunar es parte de nuestro proyecto integrado de Prejardín: It’s a Small World, en el que nuestros estudiantes han conocido México, Estados Unidos y ahora están explorando China. A través de manualidades, cuentos, música y danzas, los niños han aprendido sobre animales como el panda, el tigre, y el mono dorado, al igual que han conocido animales mitológicos como son el dragón Chino, un símbolo de buena suerte y fortuna, y a Nian el monstruo. Al explorar China, los niños de prejardín han aprendido nuevo vocabulario en Inglés relacionado con animales salvajes, colores, comida, y lo más importante es que han logrado sumergirse en una cultura muy distinta a la suya. Han podido desarrollar sus habilidades de motricidad fina, lectura, escucha empática, escritura y comunicación oral a través del juego y satisfaciendo su necesidad de diversión. Con este proyecto, nuestro mayor propósito es poder presentarle a nuestros estudiantes más pequeños una perspectiva nueva sobre el mundo, dándoles la oportunidad de ser más sensibles antes otras lenguas y tradiciones. Estamos generando conciencia de la multiculturalidad del mundo de hoy para que nuestros estudiantes logren comprender que son ciudadanos del mundo.

1 visualización0 comentarios

Comments


_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspiring and educating students to take charge of their lives with the world in mind. 

bottom of page