1st grade students represented the school at the World Congress of Talent for Children, organized by the ELIC Foundation (Escuelas Llibres de Investigación Científica).
A didactic tool called the Parachute, was in this case what the students used to learn about collaborative work, from the elements of the Jhonson brothers. They also understood concepts related to William Glasser’s basic needs.
Not only did they have a great time, but they also demonstrated that it is possible to work as a team around fun, learning to apply each of the elements of group work, leading them to have better interpersonal relationships within a fun proposal of movement and a lot of energy.
They learned how to play with this element, share and strengthen social skills.
Marcela López Colmenares Preeschool Dance Teacher
Resumen: Los estudiantes de transición representaron al colegio en el Congreso Mundial del talento para la niñez, organizado por la fundación ELIC (Escuelas Llibres de Investigación Científica).
Una herramienta didáctica llamada el Parachute, fue en este caso lo que los estudiantes utilizaron para aprender sobre el trabajo colaborativo, a partir de los elementos de los hermanos Jhonson. También comprendieron conceptos relacionados con las necesidades básicas de William Glasser.
No sol la pasaron felices, sino que demostraron que se puede trabajar en equipo en torno a la diversión, aprendiendo a aplicar cada uno de los elementos de trabajo grupal, llevándolos a tener a tener mejores relaciones interpersonales dentro de una propuesta divertida de movimiento y mucha energía.
They learned how to play with this element, share and strengthen social skills.
Comments