Real World English Grade 6 - Supporting Inclusion and Globalization: Learning Sign Language

By Kathleen Lois Torres Brown, Real World English Grade 6

Since the beginning of January of this year, all 6 grade students have been learning Colombian sign language as a readiness activity for real world English class, and as part of incorporating IVL strategies for language development.

Three groups of students representing 6A, 6B and 6C were able to teach Colombian sign language as part of International Mother Languages Day to 5th  grade students and parents. This is the first time that a full grade in our school has been involved in learning and teaching sign language to others, and feedback from their parents and people that had the opportunity to attend these presentations was very positive.

Learning about Colombian sign language has been a way for our Rochester students to develop the virtues we aim to promote at school: Systems and Global Citizen, Integral Health, Cooperation and Collaboration, Kindness and Service, Self-Evaluation and Leadership.

So far, our students have been able to learn vocabulary about pronouns, questions, colors, food and family members, completing an approximate vocabulary bank of over 60 words. We are proud of our 6 grade students for agreeing to embark on this journey that explores how different people learn and communicate, and promotes inclusion and diversity in our community!

Por Kathleen Lois Torres Brown, Real World English Grado 5to

Desde principios de enero, todos los estudiantes de sexto grado han estado aprendiendo lengua de señas colombiana como una actividad de alistamiento para la clase Real World English 6 Grade, y como parte de la incorporación de estrategias de Aprendizaje Visual Integrado para el desarrollo del lenguaje.

Tres grupos de estudiantes representando a 5A, 5B y 5C pudieron enseñar sobre la lengua de señas colombiana como parte de nuestro International Mother Languages Day a estudiantes de quinto grado y padres de familia. Esta es la primera vez que un grado completo en nuestro colegio ha estado involucrado en aprender y enseñar lengua de señas a otros, y los comentarios de sus padres y personas que tuvieron la oportunidad de asistir a estas presentaciones fueron muy positivos.

Aprender sobre la lengua de señas colombiana ha sido una forma para nuestros estudiantes de Rochester de desarrollar las virtudes que buscamos promover en el colegio: Ciudadanía Global y Sostenibilidad, Salud Integral, Cooperación y Colaboración, Amabilidad y Servicio, Autoevaluación y Liderazgo. Hasta ahora, nuestros estudiantes han podido aprender vocabulario sobre pronombres, preguntas, colores, comida y miembros de la familia, completando un banco de vocabulario aproximado de más de 60 palabras. ¡Estamos orgullosos de nuestros estudiantes de sexto grado por aceptar embarcarse en este viaje que explora cómo diferentes personas aprenden y se comunican, y promueve la inclusión y la diversidad en nuestra comunidad!