top of page

Historias que cobran vida: creación de podcasts desde el aula de Teatro

Por Morella Zuleta, Profesora de Teatro



Durante este semestre, los estudiantes de décimo grado aplicaron los conocimientos adquiridos sobre estructura dramática en un proyecto creativo y desafiante: la creación de un podcast inspirado en el eje temático Arte y Cultura en el Tiempo.


En grupos, los estudiantes partieron de una noticia o experiencia conocida para escribir, grabar y editar su propio podcast. A lo largo del proceso, desarrollaron habilidades de dramaturgia y trabajo en equipo, logrando piezas auténticas, bien estructuradas y con una clara visión personal.



Contamos con la valiosa visita de Sebastián Camelo, artista podcaster, quien escuchó sus propuestas y les ofreció retroalimentación constructiva que enriqueció significativamente el producto final.



Además, este proyecto fue una oportunidad de colaboración interdisciplinaria: estudiantes de Teatro trabajaron junto a compañeros del área de Música para lograr una calidad de grabación destacable.


Como docente, celebro el compromiso, la creatividad y la voz única que cada estudiante aportó a este proyecto. ¡Una experiencia de aprendizaje artístico integral y memorable!



Bringing Stories to Life: Podcast Creation in Drama Class


By Morella Zuleta,Theater Teacher


This semester, eleventh grade students applied their knowledge of dramatic structure in a creative and meaningful project: the creation of podcasts based on the theme Art and Culture in Time.


Working in groups, students started with a news story or a familiar experience and went on to write, record, and edit their own original podcasts. Through this process, they developed scriptwriting, collaboration, and technical skills—producing unique and well-crafted pieces with their own creative voice.


We had the privilege of welcoming Sebastián Camelo, a professional podcaster, who listened to their work and offered valuable feedback that greatly contributed to the final result.


This was also a great example of interdisciplinary collaboration, as Theater students worked with Music students to ensure excellent audio production quality.


As their teacher, I deeply appreciate the commitment and creativity they brought to this project. Each podcast reflects their talent, passion, and ability to turn learning into meaningful expression.


Kommentare


_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspiring and educating students to take charge of their lives with the world in mind. 

bottom of page