top of page

Desarrollo de Habilidades en Inglés: Reconocimiento y Uso de Expresiones Comunes

Por Valentina Peña y Maria Angélica Triviño

Coordinadoras de Jardín



Durante el bimestre, los estudiantes de Jardín han logrado avances significativos en el uso de expresiones comunes en inglés como “I see,” “I have,” “I don’t have,” “I like,” y “I don’t like.” A través de actividades prácticas, los estudiantes construyeron frases utilizando Flashcards y aplicaron el vocabulario de las unidades “Toys” y “My Family.”


Estas actividades han permitido a los estudiantes fortalecer sus habilidades de reconocimiento e identificación en una segunda lengua, sentando las bases para el desarrollo futuro de competencias de lectoescritura y la capacidad de sostener conversaciones simples en inglés. Además, han aplicado estas habilidades en contextos como dinámicas en clase, juegos de roles y la identificación de símbolos y caracteres escritos.



Más allá de cumplir con los objetivos de aprendizaje, estas actividades han contribuido al bienestar integral de los estudiantes, atendiendo necesidades básicas como la libertad, la diversión, el sentido de logro y el reconocimiento.


 

Development of English Skills: Recognition and Use of Common Expressions


By Valentina Peña and Maria Angélica Triviño

Kindergarten Coordinators


Throughout the trimester, Kindergarten students have achieved significant progress in using common English expressions such as "I see," "I have," "I don’t have," "I like," and "I don’t like." Through practical activities, students created sentences using flashcards and applied vocabulary from the units “Toys” and “My Family.”


These activities have enabled students to strengthen their recognition and identification skills in a second language, laying the foundation for the future development of literacy skills and the ability to engage in simple English conversations. Additionally, they applied these skills in contexts such as class dynamics, role-playing, and identifying written symbols and characters.


Beyond achieving the learning objectives, these activities have also contributed to the students' overall well-being, meeting basic needs such as freedom, fun, a sense of accomplishment, and recognition.

3 visualizaciones0 comentarios

Entradas recientes

Ver todo

Comments


_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspiring and educating students to take charge of their lives with the world in mind. 

bottom of page